Even voorstellen

De kracht van Mijn HR Held is HR weer toegankelijk maken voor ondernemers! 

Mijn HR Held biedt organisaties, van groot tot klein, ondersteuning bij verschillende HR vraagstukken. Het helpen van de juiste strategie voor het binden en boeien van medewerkers, het opzetten van een HR afdeling en inrichten van HR processen.
Mijn HR Held is het HR adviesbureau dat helpt voor één van de belangrijkste kapitalen in uw organisatie: de medewerkers! 

Tamara Lavrijsen is de drijvende kracht achter Mijn HR Held en heeft ruim 18 jaar ervaring in het HR werkveld. Een HR business partner die snel en pragmatisch schakelt. Een generalist en specialist waar nodig. Maar altijd met het oog voor mens en processen. 

Mijn HR Held maakt HR weer toegankelijk en helpt bij professionalisering en groei van een organisatie, op locatie of op afstand. 

Mijn HR Held biedt organisaties, van groot tot klein, ondersteuning bij alle vraagstukken in het HR werkveld. Belangrijk dat de belangen van directie, management én van medewerkers met elkaar worden verbonden zodat jouw bedrijf zich kan richten op haar kernactiviteiten. 

Meer weten? Neem gerust contact op wat wij voor jou kunnen betekenen! 

 

 

 




Het laatste HR nieuws voor jou op een rijtje


Terug naar overzicht

20-05-2024

Wat staat er in een ADM beleid?

Als werkgever draag je zorg voor de gezondheid, veiligheid en welzijn van je medewerkers. Mensen die onder invloed zijn van alcohol, drugs of medicijnen presteren minder goed.
Met een ADM beleid in je organisatie wil je de negatieve gevolgen van alcohol-, drugs- of medicatiegebruik voorkomen. Denk bijvoorbeeld aan verzuim, ongevallen, materiële of immateriële schade. Je legt afspraken vast die je binnen jouw organisatie maakt over het gebruik van deze middelen. Op deze manier zet je in op preventie en zorg.


_4 Pijlers_
De basis van een ADM-beleid wordt gevormd door 4 pijlers. Om een goed ADM-beleid op te stellen is het belangrijk om draagvlak te creëren. Zet in op een zo breed mogelijke werkgroep van verschillende disciplines. Deze werkgroep gaat aan de slag met 4 pijlers van het ADM-beleid:
Pijler 1: Regels en afspraken
Pijler 2: Preventie en bewustwording
Pijler 3: Begeleiding en zorg
Pijler 4: Handhaving en disciplinaire maatregelen

Wanneer het ADM-beleid op papier staat zorg dat het regelmatig onder de aandacht komt. Informeer medewerkers maar train ook je leidinggevenden hoe ze moeilijke gesprek aan kunnen gaan. Hiermee voldoe je aan je zorgplicht.

_Vertrouwenspersoon verplicht?_
Belangrijk om een vertrouwenspersoon op te nemen in je ADM-beleid zodat medewerkers weten bij wie ze eventueel terecht kunnen.
Een vertrouwenspersoon wordt aangesteld om werknemers die te maken hebben met ongewenste omgangsvormen of integriteitsschendingen op het werk te ondersteunen en begeleiden.
Er is in 2023 een wetsvoorstel ingediend dat bedrijven met meer dan tien werknemers verplicht om werknemers toegang te geven tot een (interne of externe) vertrouwenspersoon. Het voordeel van een externe vertrouwenspersoon is de grotere afstand tot de onderneming, wat de onafhankelijkheid ten goede kan komen. Soms voelen medewerkers eerder de ruimte om naar een externe vertrouwenspersoon toe te stappen. Aanvankelijk was de verwachting dat de wet vanaf 1 januari 2024 van kracht zou worden, maar de goedkeuring laat langer op zich wachten.

Soms weet je als werkgever niet waar je mag beginnen. Wij van HR Held kunnen hierbij helpen. Of het nu gaat om het opstellen van beleidstukken, HR abonnement of trainen van leidinggevenden. Neem gerust contact op met info@MijnHRHeld.nl voor de mogelijkheden!



Terug naar overzicht










E-mailen
Bellen
Info
Instagram
LinkedIn